Zasady obejmowania patronatu przez Polskie Towarzystwo Kardiologiczne oraz przyznawania prawa do korzystania z logo Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego

Postanowienia ogólne

Polskie Towarzystwo Kardiologiczne, mając na celu wspieranie lub promowanie wydarzeń naukowych i edukacyjnych (kongresy, zjazdy, konferencje, sympozja, kursy, warsztaty), programów naukowych i edukacyjnych, czasopism i innych publikacji oraz akcji społecznych, może objąć je swoim patronatem.

Decyzję o ewentualnym objęciu danego przedsięwzięcia patronatem, na pisemny wniosek zainteresowanego, podejmuje Zarząd Główny PTK po zapoznaniu się z rekomendacją Komisji ds. Wniosków o Patronaty i Opinie.

W przypadku podjęcia pozytywnej decyzji ZG PTK o objęciu patronatem, informacja o wydarzeniu lub inicjatywie czy publikacji przekazywana jest wszystkim członkom PTK pocztą elektroniczną. Do wiadomości dołączona może być informacja przygotowana przez wnioskodawcę po ustaleniu jej treści z przedstawicielem Komisji ds. Wniosków o Patronaty i Opinie. Informacja o objęciu patronatem umieszczana jest także na stronie internetowej PTK. Wydarzenie jest umieszczane kalendarium wydarzeń PTK.

Przedsięwzięcia i publikacje realizowane pod patronatem PTK mogą być sygnowane logo PTK.

 
Tryb ubiegania się o objęcie patronatem PTK

Pisemny wniosek o objęcie danej inicjatywy patronatem PTK składa jej organizator.

W przypadku gdy organizatorem jest Komisja PTK, Sekcja lub Asocjacja PTK, Oddział PTK, instytucja naukowo-badawcza, fundacja lub inna organizacja niezwiązana z produkcją lub dystrybucją leków lub sprzętu medycznego wymagane jest spełnienie następujących warunków:

  1. formalne zwrócenie się z pisemnym wnioskiem przez organizatora przedsięwzięcia do ZG PTK na co najmniej 6 tygodni przed jego rozpoczęciem;
  2. przesłanie programu wydarzenia wraz z listą wykładowców, operatorów, panelistów lub przewodniczących sesji/moderatorów;
  3. informacje dotyczące grupy docelowej (liczebność, charakter - np. spotkanie eksperckie, konferencja dydaktyczna adresowana do szerokiego kręgu profesjonalnych odbiorców itp.);
  4. informacje o źródłach finansowania wydarzenia;
  5. pisemne zobowiązanie się organizatora wydarzenia, że przekaz merytoryczny wydarzenia promować będzie medycynę opartą na faktach oraz aktualne wytyczne ESC i PTK z wyraźnym podkreśleniem sytuacji, w których leki lub produkty lecznicze stosowane są w ramach prowadzonych badań klinicznych lub niezgodnie z zarejestrowanymi wskazaniami (tak zwane zastosowanie „off label”);
  6. zawarcie umowy pomiędzy PTK a organizatorem przedsięwzięcia, określającej szczegółowe warunki współpracy, w tym warunki finansowe;
  7. wnioski niekompletne lub składane po terminie nie będą rozpatrywane.

Objęcie przez PTK patronatu nad przedsięwzięciem i zgoda na wykorzystanie logo PTK przez wnioskodawcę w przypadku inicjatyw finansowanych wyłącznie ze środków instytucji naukowo-badawczych, fundacji lub innej organizacji niezwiązanej z produkcją lub dystrybucją leków lub sprzętu medycznego wiąże się z jednorazową opłatą na rzecz PTK w wysokości 5.000 zł netto. W przypadku gdy organizację przedsięwzięcia wspierają sponsorzy opłata wynosi 10.000 zł netto. W uzasadnionych przypadkach, na pisemną, odpowiednio umotywowaną prośbę wnioskodawcy, ZG PTK może podjąć decyzję o zwolnieniu z opłaty. W przypadku inicjatyw i wydarzeń organizowanych przez statutowe struktury PTK opłata nie jest pobierana.

W przypadku gdy organizatorem wydarzeń lub programów naukowych i edukacyjnych jest podmiot związany z produkcją lub dystrybucją leków lub sprzętu medycznego oraz gdy jest to wydawnictwo wymagane jest:

  1. formalne zwrócenie się przez organizatora przedsięwzięcia do ZG PTK na co najmniej 12 tygodni przed rozpoczęciem przedsięwzięcia z ofertą współpracy z PTK, określającą szczegółowo program i założenia przedsięwzięcia, jego zasięg i grupę docelową;
  2. pisemne zobowiązanie się organizatora wydarzenia, że przekaz merytoryczny wydarzenia promował będzie medycynę opartą na faktach oraz aktualne wytyczne ESC i PTK z wyraźnym podkreśleniem sytuacji, w których leki lub produkty lecznicze stosowane są w ramach prowadzonych badań klinicznych lub niezgodnie z zarejestrowanymi wskazaniami (tak zwane zastosowanie „off label”);
  3. umożliwienie udziału w przygotowaniu lub realizacji przedsięwzięcia delegowanego przez ZG PTK lub Prezesa PTK przedstawiciela PTK, Komisji, Sekcji lub Oddziału PTK z możliwością wpływu na program i dobór wykładowców, zatwierdzenia materiałów mających być opatrzonymi logo PTK oraz ingerencji w dobór zewnętrznych sponsorów;
  4. zawarcie umowy pomiędzy PTK a organizatorem przedsięwzięcia, określającej szczegółowe warunki współpracy, w tym warunki finansowe;
  5. wnioski niekompletne lub składane po terminie nie będą rozpatrywane.

Opłata na rzecz PTK związana z objęciem przez PTK patronatu nad przedsięwzięciem i zgoda na wykorzystanie logo PTK przez wnioskodawcę w przypadku inicjatyw finansowanych przez podmiot związany z produkcją lub dystrybucją leków lub sprzętu medycznego oraz przez wydawnictwo podlega każdorazowo ustaleniu po analizie przez ZG PTK złożonego wniosku.

Członkowie ZG PTK są zwolnieni z opłat za uczestnictwo w wydarzeniach odbywających się pod patronatem PTK.

 
Zasady przyznawania prawa do korzystania z logo PTK w sytuacjach niezwiązanych z patronatem PTK

Logo PTK jest zamieszczane na wszelkich pismach i dokumentach PTK i uprawnione są do jego zamieszczania organy statutowe PTK, w szczególności ZG PTK. Logo PTK jest zamieszczane na oficjalnych czasopismach PTK.

O wykorzystaniu logo PTK dla wspierania lub promowania wydarzeń lub programów naukowych i edukacyjnych organizowanych przez PTK z inicjatywy Zarządu Głównego PTK każdorazowo decyduje Zarząd Główny PTK.

Prawo do korzystania z logo PTK może być przyznawane przez ZG PTK na potrzeby wspierania lub promowania konferencji, programów naukowych i edukacyjnych, czasopism i innych publikacji oraz akcji promujących zdrowy styl życia. O zgodę na wykorzystanie logo występuje organizator programu lub wydawca. Wniosek winien zawierać szczegółowe informacje na temat celów, organizacji oraz finansowania przedsięwzięcia, a także zobowiązanie do zamieszczania logo PTK wyłącznie na materiałach zatwierdzonych przez ZG PTK lub delegowanych przez ZG PTK przedstawicieli. ZG PTK ustala warunki finansowe, szczegółowe zasady wykorzystania, okres udzielenia logo PTK i zawiera umowę.

Logo PTK może być przyznane produktom o udokumentowanych wartościach prozdrowotnych. Wniosek producenta winien zawierać wyniki badań potwierdzające wartość produktu. ZG PTK ustala warunki finansowe, zasady wykorzystania, okres udzielenia logo PTK i zawiera umowę.

Prawo do wykorzystania logo PTK jest przyznawane bezpłatnie wydarzeniom finansowanym ze środków własnych Sekcji lub Oddziału PTK; sytuacja ta nie jest jednoznaczna z objęciem przez PTK patronatu nad wydarzeniem.

Logo PTK w żadnym wypadku nie może być użyte w sposób godzący w dobre imię PTK lub  niezgodny ze statutowymi celami działalności PTK.